Be Eco-Friendly with AI

Osnovni podaci o projektu:

  • Naziv projekta: Budi ekološki osviješten uz pomoć umjetne inteligencije (Be eco-friendly with AI)
  • Početak projekta: 5. veljače 2025.
  • Broj sudionika: 7 članova
  • Zemlje sudionice: Češka (2 škole), Hrvatska (1), Latvija (1), Turska (1), Slovačka (1), Francuska (1)
  • Dob učenika: 12 – 15 godina
  • Predmeti uključeni u projekt: Biologija, Kemija, Strani jezici, Informatika/IKT, Prirodoslovlje
  • Stručna područja: AI, Ekologija
  • Ključne kompetencije: Digitalne vještine

Ciljevi projekta:

Projekt je usmjeren na podizanje svijesti učenika o ekologiji i održivom razvoju koristeći alate umjetne inteligencije (AI). Učenici surađuju, istražuju teme poput recikliranja, izrađuju promotivne materijale i razmjenjuju ideje s vršnjacima iz drugih zemalja. Kroz projekt se također jača znanje engleskog jezika i digitalnih vještina.

Više informacija možete pronaći na zvaničnoj stranici projekta: Be eco-friendly with AI

PRIMJERI DOBRE PRAKSE: Aktivnosti i rezultati učenika

Projekt “Be eco-friendly with AI” usmjeren je na poticanje ekološki odgovornog ponašanja kod učenika korištenjem suvremenih digitalnih alata, osobito umjetne inteligencije (AI). Aktivnosti su se odvijale kroz fakultativnu nastavu informatike i projektne zadatke, omogućujući učenicima da steknu konkretna znanja i razviju digitalne, jezične i istraživačke vještine.

U sklopu projektnih aktivnosti, izborne i fakultativne nastave informatike, učenici su:


1. Istraživanje primjene umjetne inteligencije u zaštiti okoliša

  • istraživali načine na koje AI može pomoći u prepoznavanju zagađenja (npr. korištenjem prepoznavanja slika u okolišu),
  • učili kako AI pomaže u sortiranju otpada, upravljanju resursima i predviđanju klimatskih promjena,
  • analizirali primjere iz stvarnog svijeta (npr. AI sustavi u pametnim gradovima, aplikacije za praćenje kvalitete zraka i vode).

2. Izrada digitalnih edukativnih materijala i prezentacija

  • izrađivali PowerPoint i Canva prezentacije o ekološkim temama,
  • koristili alate poput Genially, Padlet i Flinga za kreiranje interaktivnih sadržaja,
  • izrađivali infografike i postere za eTwinning platformu i školske oglasne ploče,
  • izrađivali logotipe i fotografije koristeći AI alate.

3. Sudjelovanje u online predavanjima i webinarima

  • prisustvovali međunarodnim online predavanjima s gostujućim stručnjacima iz područja AI i ekologije,
  • postavljali pitanja i sudjelovali u raspravama na engleskom jeziku,
  • razmjenjivali ideje s učenicima iz drugih škola preko eTwinning foruma i videopoziva.

4. Razvoj pametnih sustava za praćenje potrošnje energije

  • osmislili koncept pametne škole koja koristi AI za automatsko gašenje svjetala i uređaja.

5. Obilježavanje Dana sigurnijeg interneta

  • sudjelovali u radionicama o digitalnoj sigurnosti i zaštiti osobnih podataka,
  • izrađivali kvizove i video poruke o sigurnom korištenju interneta,
  • koristili AI alate za detekciju cyberbullyinga i prepoznavanje lažnih vijesti.

Međunarodna suradnja i timski rad

Kroz suradnju s partnerskim školama iz Češke, Latvije i Hrvatske, učenici su:

  • radili na zajedničkim Google dokumentima i prezentacijama,
  • sudjelovali u međunarodnim izazovima i digitalnim igrama,
  • izmjenjivali iskustva i rješenja koristeći eTwinning platformu, što im je pomoglo u razvoju komunikacijskih i interkulturalnih kompetencija.

Skills

Posted on

13. travnja 2025.

Skip to content