Pametna održiva škola za vještine za život

Našoj je školi odobren Erasmus+ projekt „Pametna održiva škola za vještine za život“ (broj projekta 2023-1-HR01-KA122-SCH-000149623), u vrijednost od 30.010,00 €. Projekt će omogućiti da ukupno 20 učenika opće gimnazije i 6 nastavnika u pratnji sudjeluju na mobilnostima u partnerskim školama u Španjolskoj, Sjevernoj Makedoniji i Grčkoj, te 3 nastavnika općih predmeta na strukturiranim tečajevima u Seville, u Španjolskoj. Zajedno s učenicima iz partnerskih škola, naši će učenici učiti o poduzetništvu i iskorištavanju lokalnih resursa, o kompostiranju i uređenju vrta te zelenih površina u školi, o zelenim tehnologijama i izrađivati aplikacije za uređaje za pametnu školi i vrt. Na tečajevima nastavnici će se usavršavati na teme dizajn razmišljanje, kreativni i kritički um, te zelena budućnost i održivi razvoj.

Poziv za sudjelovanje

Grupna mobilnost u IES Aliste, Alcanices, Španjolska

U tijeku je prva mobilnost u sklopu Erasmus+ projekta “Pametna održiva škola za vještine za život”. Naši učenici opće gimnazije Petra Andrijašević, Karla Bjeliš, Lana Doko, Matija Glučina, Ana Jurec, Ena Marević i Elena Štrbić, u pratnji nastavnica Tine Cvijanović i Maje Bojanović, otputovali su u Alcañices, selo u provinciji Zamora, u Španjolskoj. Nalazi se vrlo blizu granice između Portugala i Španjolske, nedaleko od portugalskog grada Bragança. Selo je zapravo poznato po mjestu potpisivanja Sporazuma iz Alcañicesa koji je 1297 definirao granicu između Portugala i Krune Kastilje, najstarije u Europi.

Prvog dana mobilnosti, domaćini iz partnerske škole IES Aliste predstavili su nam školstvo u Španjolskoj te kroz osmišljenu igru upoznali učenike s provincijom. U školi su organizirali radionicu 3D printanja, a u poslijepodnevnim satima sudjelovali smo u radionici lončarstva u obiteljskom obrtu u Moverosu. Radionice su bile zabavne i poučne, a izvrsno su se uklapile u temu naše mobilnosti – razvijanje poduzetničkih vještina i iskorištavanje lokalnih resursa.

Drugi dan mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta “Pametna održiva škola za vještine za život” posjetili smo glavni grad provincije Zamoru. Upoznali smo se s kulturno-povijesnom baštinom grada, a profesor sa Sveučilišta Salamanca, Victor Colino, i predstavnik gradskog vijeća upoznali su nas s projektom renaturalizacije gradskog područja. Nakon toga, posjetili smo prirodni rezervat Laguna Villafáfila, močvarno područje sa slanom vodom koje je važno stanište za ptice selice.

Treći dan grupne mobilnosti učenika u sklopu Erasmus+ projekta “Pametna održiva škola za vještine za život” imali smo nastavne aktivnosti u partnerskoj školi IES Aliste. Započeli smo prezentacijama o našim školama, gradovima i regijama. Naši učenici učili su zajedno sa španjolskim učenicima praviti balzam od nevena i pčelinjeg voska, a potom su zajedno izračunavali trošak proizvodnje i određivali konačnu cijenu proizvoda. Zadnji sat španjolski učenici su prezentirali tradicionalne glazbene instrumente i plesove, a naši su se učenici također okušali u plesanju. U poslijepodnevmim satima posjetili smo tvrtku Gabemar koja se bavi sortiranjem, preradom i prodajom gljiva, što je bio uvod za naše aktivnosti sljedeći dan, kada ćemo ići brati gljive. U kasnim poslijepodnevnim satima razgledavali smo portugalski grad Bragançi, koji je udaljen svega 40-ak km.

Četvrti dan mobilnosti – u partnerskoj školi IES Aliste učenici su u timovima razvijali ideje kako povezati tehnologiju sa zaštitom okoliša. Davali su prijedloge za razvoj aplikacija, alata i web stranica, a u narednim mjesecima putem online suradnje definirat ćemo detaljnije što ćemo od toga razvijati kada oni nas posjete u Pločama. Poslijepodne smo išli u obližnju šumu brati gljive i skupljati kestene i tako zaokružili jednu od tema našeg Erasmus+ projekta “Pametna održiva škola za vještine za život” – iskorištavanje lokalnih resursa. Sutra idemo na zajednički izlet u Madrid.

Mobilnost u Španjolsku završili smo izletom u Madrid. S učenicima partnerske škole posjetili smo Muzej Prado i upoznali središte grada. Tjedan nam je brzo proletio i vraćamo se kući s puno lijepih uspomena i stečenim novim znanjima.

KREATIVNA RADIONICA IZRADE BOŽIĆNIH UKRASA –

Stiže nam najljepše vrijeme u godini, a s njim sve one radosti koje nam donosi. U našoj knjižnici danas se održala radionica izrade božićnih ukrasa, koji će kasnije poslužiti za kićenje naše škole. Kreativnim su se posebno pokazali učenici 1.c i 3.d razreda. Radionicu je pripremila i vodila profesorica Gracijela Babić Jovica.

Izrada maslinovih grančica

U sklopu Erasmus+ projekta “Pametna održiva škola za vještine za život” učenici 3.c i 3.d razreda sudjelovali su u radionici pletenja maslinovih grančica. Povodom nadolazeće Cvjetnice pozvali smo gospođu Dušku Vizintini da kroz praktičnu radionicu pouči naše učenike ovoj vrijednoj aktivnosti. Učenici će sad svoje znanje moći prenijeti prijateljima i obitelji, a ispletene grančice ponijet će na blagoslov.

Posjet iz IES AListe

Ovaj tjedan smo domaćini španjolskoj školi IES Aliste u sklopu grupne mobilnosti učenika Erasmus + projekta 2023-ES01-KA121-SCH-000131784.

Tema projekta je kako informacijska tehnologija i umjetna inteligencija može pomoći u očuvanju prirodnih resursa i suživot čovjeka i prirode.

9 učenika i dvije nastavnice u pratnji sudjeluju u radionicama o umjetnoj inteligenciji i izradi chatbota koje se kroz jutro održavaju u Školi. Provedbe radionica aktivno pomažu i naši učenici 3.c i 3.d razreda koji pohađaju fakultativnu nastavu Informatika u multimediji i web dizajnu.

Ostale edukacijske aktivnosti provode se na terenu.

U ponedjeljak smo posjetili Baćinska jezera gdje smo nakon kušanja domaćih proizvoda razgledavali jezera lađom.

U utorak smo s HPD Grabovica uz stručno vodstvo planinarili edukacijskom stazom “Tragom bunkera”.

Srijedu smo proveli u Dubrovniku te posjetili Arboretum Trsteno

Danas smo nakon završne radionice imali zajednički ručak u školskom restoranu.

Poslijepodne smo uživali u ljepotama mora, sunca i vjetra kroz vrlo interesantno i interaktivno jedrenje uz Ploce Sailing

Sutra ćemo posjetiti prezentacijski centar “Adrion – srce planine” gdje ćemo imati prezentaciju o Parku prirode Biokovo.

Grupna mobilnost u SOU Goce Delchev, Valandovo, Sjeverna Makedonija

U sklopu Erasmus+ projekta “Pametna održiva škola za vještine za život” (2023-1-HR01-KA122-SCH-000149623) naši učenici Leona Borić, Karmela Karamatić, Iva Markota, Tomislav Oberan, Luna Peko i Dario Popovac, u pratnji nastavnika Zorana Sršena i Maje Bojanović, sudjeluju u aktivnostima učenja i poučavanja u Valandovu u Sjevernoj Makedoniji.

Zajedno s učenicima škole domaćina SOU Goce Delchev uče o ekologiji, bioraznolikosti i zelenim tehnologijama. Prvi dan izrađivali su vertikalni vrt koji pročišćava zrak u školi, upoznali se s radom agrometeorološke stanice te njenom primjenom u poljoprivredi. Poslijepodne smo razgledali grad, penjali se do Manastira sv. Đorđa i uživali u panoramskom pogledu na Valandovsku kotlinu.

Drugi dan mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta “Pametna održiva škola za vještine za život” (2023-1-HR01-KA122-SCH-000149623) posjetili smo Dojransko jezero, tektonsko jezero, koje je eutrofno, zbog velike proizvodnje organske tvari. Bogato je fitoplanktonom i zooplanktonom, a endemske vrste algi obogaćuju zrak jodom. Također je poznato po ljekovitim učincima njegovog blata. Za njega je značajan tradicionalni ribolov uz pomoć kormorana u ogradama od trske, takozvanim mandrama. U sklopu radionica učili smo o bioraznolikosti i važnosti zaštite ekosustava, a na kreativan način htjeli smo osvijestiti koliko čovjek ostavlja otpada i kako on utječe na prirodu. Poslijepodne smo posjetili Grčku i razgledali grad Thessaloniki. Ova kulturološka aktivnost potaknula je učenike na diskusiju o Europskoj Uniji i mladima, mogućnostima mobilnosti i komunikacije.

Treći dan mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta “Pametna održiva škola za vještine za život” (2023-1-HR01-KA122-SCH-000149623) učili smo o razvrstavanju otpada. Direktor komunalnog poduzeća učenicima je predstavio mobilnu aplikaciju koju koriste u sustavu za prikupljanje otpada. Zatim su učenici reciklirali papir i od “novog” papira izrađivali čestitke, darovne kutije i ukrase. Kasnije poslijepodne, kao dio kulturoloških aktivnosti, posjetili smo obližnji bugarski grad Sandanski i tako zaokružili diskusiju o Europskoj Uniji i mladima, mogućnostima mobilnosti i komunikacije.

Četvrti dan mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta “Pametna održiva škola za vještine za život” (2023-1-HR01-KA122-SCH-000149623) učenici naše škole sudjelovali su u aktivnostima koje je organizirala škola domaćin SOU Goce Delcev. Učenici su učili o kompostiranju biorazgradivog otpada uz pomoć papira kao najčešćeg otpada kojeg škole proizvode. Mjerili su PH vrijednost, vlažnost i temperaturu. Nakon te radionice sudjelovali su u interaktivnom predavanju koje je organizirao prof. Stojan Manolev. Tema predavanja bili su obnovljivi izvori energije. Profesor je učenicima na zanimljiv način približio rad solarnih panela kao odličnog načina iskorištavanja sunčeve energije. Kroz niz pokusa pokazao je kako se svjetlost može koristiti kao energetski izvor. Pričalo se i o efektu stakleničkih plinova, kao i o mogućnosti smanjenja ugljičnog otiska svakoga od nas kao našega doprinosa zaštite našega jedinoga planeta.

Zadnji dan mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta “Pametna održiva škola za vještine za život” (2023-1-HR01-KA122-SCH-000149623) posjetili smo s našim prijateljima iz SOU Goce Delcev glavni grad Sjeverne Makedonije, Skoplje. U Muzeju makedonske borbe za državnost i samostalnost učili smo o povijesti Makedonije, a potom razgledavali grad uz pratnju vodiča.

Strukturirani tečaj u Malagi, Španjolska – Kreativno i kritičko razmišljanje

U sklopu Erasmus+ projekta “Pametna održiva škola za vještine za život” (2023-1-HR01-KA122-SCH-000149623) naši nastavnici Marija Selak Bilušić i Zoran Sršen sudjelovali su na edukaciji Kreativno i kritičko mišljenje (Creative and Critical Mind course). Petodnevni tečaj radionica i predavanja održao se u Malagi (Španjolska).

Na tečaju se govorilo o važnosti kreativnog i kritičkog razmišljanja te o strategijama za stimulaciju njihovog razvoja. Kritički pristup je potrebno prenijeti na učenike kako bi pravilno pristupali medijima i društvenim mrežama. Dotaknulo se i pitanje stereotipa kroz različite radionice, kao i kreiranje kratkog scenskog igrokaza o predrasudama na primjeru obiteljskih odnosa. Tipovi osobnosti koji se mogu prepoznati u razredu prikazani su na primjeru javnih osoba. Za njihovo prepoznavanje važna je vještina aktivnog slušanja, kao i strategija osobnog razvoja. Nastavnici su učili i o tri neurolongvistička aspekta – promatranju, vlastitoj interpretaciji i odnosu prema emocijama. Sve navedeno znanje može se kreativno primijeniti u radu s djecom.

Strukturirani tečaj u Malagi, Španjolska – Zelena budućnosti

U sklopu Erasmus+ projekta “Pametna održiva škola za vještine za život” (2023-1-HR01-KA122-SCH-000149623) naše nastavnice Gracijela Babic Jovica i Tina Cvijanović sudjeluju na edukaciji Zelena budućnost (Green future). Petodnevni tečaj radionica i predavanja održava se u Malagi (Španjolska).

Glavni cilj ovog tečaja je steći dublje razumijevanje klimatskih promjena, ali i promijeniti vlastito ponašanje i djelovanje kako bismo utjecali na našu školu i učenike.

Kroz mješavinu teoretske, terenske i radioničke obuke u IT alatima te različitih strategija (kao što su Flipped Classroom i Project Based Learning) promišljao se i raspravljalo o klimatskim promjenama i održivom razvoju. Sudionici su razvijali i stvarali svoja rješenja za vlastite profesionalne potrebe i potrebe svojih učenika te kreirali različite scenarije budućnosti.

Stečena znanja će prenijeti učenicima i nastavnicima kroz radionice, predavanja, izvannastavne i projektne aktivnosti te neposredan rad s učenicima.

Strukturirani tečaj u Malagi, Španjolska – Dizajn razmišljanje

Dvije profesorice naše škole; Anita Medvidović Vrnoga i Klaudia Soldatić sudjeluju na petodnevnom Erasmus + tečaju Design Thinking for Educators u Malagi u Španjolskoj. U sklopu mnogobrojnih radionica na tečaju upoznaju se s konceptom Design Thinking te kako taj koncept, prethodno osmišljen za poslovanje, primijeniti u edukaciji sa učenicima. Dio radionica je terenski te su u sklopu terenskog rada posjetile Muzej grada Malage te interaktivni Muzej glazbe. Profesorice su uspješno završile sve faze edukacije te će svoja novostečena znanja prenijeti kolegama i učenicima.

Edukacija nastavnika “Kreativno i kritičko mišljenje”

Dani Erasmus+ u našoj školi

Radionica

https://www.facebook.com/share/1GsURTSXVM

Grupna mobilnost u 1st vocational Lyceum Heraklion Crete, Grčka

U razdoblju od 02. do 06. prosinca 2024. sedam učenika naše Škole sudjeluje u sklopu Erasmus+ projekta Pametna održiva škola za vještine za život (broj projekta 2023-1-HR01-KA122-SCH-000149623) na kratkoročnoj mobilnosti učenika u Heraklionu, u Grčkoj.

Prvi dan smo upoznali školu domaćina (1st vocational Lyceum Heraklion Crete) i partnere s kojima ćemo tijekom tjedna odrađivati sportske aktivnosti i edukativne radionice.

Naši učenici su nakon upoznavanja prezentirali svoju zemlju, grad Ploče i Školu.

Slobodno vrijeme smo upotpunili šetajući labirintima predivne Palače Knossos.

Drugi dan mobilnosti proveli smo na plaži uz ragbi i nogomet na pijesku. Internacionalni timovi su se pripremali za sutrašnje natjecanje.

Nakon sportskih aktivnosti posjetili smo tradicionalno selo Archanes.

Treći dan mobilnosti započeli smo u natjecateljskom duhu finalnim utakmicama u ragbiju i nogometu na pijesku.

Nakon toga smo imali eko-aktivnost čišćenja plaže i razgovor o zbrinjavanju otpada.

Radni dan smo završili posjetom akvariju. Cretaquarium

Mobilnost učenika na Kretu – 4. dan

Danas smo u jutarnjim satima sudjelovali u radionicama izrade završnih prezentacija i plakata te diseminaciji projektnih aktivnosti.

Popodne smo upoznali povijesne i kulturne znamenitosti grada.

Zadnji dan mobilnosti posjetili smo stare jezgre gradova Chanie i Rethymna i njihove venecijanske luke i utvrde.

Proveli smo dan uz kulturne aktivnosti i degustaciju domaće kuhinje.

RADIONICA IZRADE BOŽIĆNIH UKRASA –

Danas se u prostoru naše knjižnice održala radionica izrade božićnih ukrasa. Učenici 2.b i 2.c razreda s prof. Gracijelom Babić Jovicom izrađivali su različite ukrase od papira kojim su potom ukrasili predvorje škole.

Radionica “Brza moda” za nastavnike

“Design Thinking” u školskoj knjižnici

Radionica “Stereotipi i predrasude” u školskoj knjižnici s 1.e razredom

https://www.facebook.com/share/1KmepDqgwY

Skills

Posted on

10. srpnja 2023.

Skip to content