Datum objave: 18. ožujka 2025.

MJESEC HRVATSKOGA JEZIKA U NAŠOJ KNJIŽNICI

  • Radionica “Riječi koje nestaju” i “Njemački i hrvatski jezik u dodiru”.

Radionicom “Riječi koje nestaju” učenici 3.c razreda obilježili su Mjesec hrvatskoga jezika. Prisjećajući se riječi koje danas uglavnom koriste naši djedovi i bake te istražujući riječi koje se uopće više ne koriste, prisjetili su se što je to pasivni, a što leksik na prijelazu.

Nakon poučne i u dobrom raspoloženju održane radionice, zaključili su da svi jedva čekaju *proljet* i *ferije*. Radionicu je osmislila i vodila prof. Darija Bebić.

U drugoj radionici govorilo se o posuđenicama iz njemačkoga jezika, koje su dio hrvatskoga standardnoga jezika. U zanimljivom uvodnom predavanju prof. Maje Bojanović učenici 3.a slušali su o razlozima velikog broja germanizama u hrvatskom jeziku, kao i o njihovoj širokoj primjeni. Nakon toga testirali su svoje znanje kroz Kahoot kviz. Pokazali su zavidnu razinu znanja, a zbog toga su nagrađeni i straničnicima za knjige. Zahvaljujemo se učenicima i profesoricama što su obogatili naš program.

  • Radionica “Naša frazemska priča” učenika 4.e razreda.

Učenici su podijeljeni u skupine po troje, a unutar skupina su trebali objasniti značenja zadanih frazema. Nakon toga trebali su napisati kratku priču koristeći iste frazeme. Nastale su tri zanimljive priče o Šimi, babi Milki i o pekari. Najbolja priča prigodno je i nagrađena. Radionicu je osmislila i vodila prof. Tina Krstičević Batinović.

  • Prezentacija mini projekta “Jezične pogreške u javnom prostoru” učenika 2.c razreda.

Učenici su prije dva tjedna dobili zadatak da slikaju primjere pravopisnih i gramatičkih pogrešaka na javnim mjestima te da, uz primjere, napišu jezično pravilo koje je prekršeno, kao i ispravno rješenje jezičnog problema. Učenici su u parovima riješili ovaj zanimljiv zadatak, a danas su nam izložili svoje rezultate. Pronašli su mnoštvo primjera, a uočili su da su najčešće pogreške u pisanju glasova č i ć, u pisanju alternacija ije/je te prijedloga s/sa.

Nakon izlaganja učenika, kratko predavanje o najčešćim jezičnim pogreškama s primjerima održao je prof. Zoran Sršen, koji je osmislio projekt u suradnji s predmetnom nastavnicom prof. Tinom Krstičević Batinović.

  • Povodom Mjeseca hrvatskoga jezika u prostoru naše knjižnice imali smo čast ugostiti pločansku književnicu Anu Karlović. 

U razgovoru s učenicima 4.b razreda Ana se kroz svoje pjesme dotakla tri važna problema; problema odnosa ekologije i novca, ograničenosti ljudskog vremena i tehnologije kroz prizmu društvenih mreža. Istaknula je kako hrvatski jezik svojim bogatstvom nudi brojne mogućnosti izraza za razliku od novog, “nemuštog” jezika slika i simbola koji ga sve više mijenja. Posljedice toga tek će se vidjeti u budućnosti. Istaknula je i kako društvene mreže svojim algoritmima sve više manipuliraju ljudskim emocijama i zato je maturantima poručila da čuvaju zdravlje i um, jer su oni temelj budućeg (boljeg) društva. 

Ovom prilikom se želimo zahvaliti dragoj gošći i prof. Melaniji Mijoč koja je Anu pozvala u knjižnicu.

https://www.facebook.com/reel/1174333087675514

  • Radionica: Glagoljica u svakodnevnom životu

Učenici 1.a razreda sa svojom su profesoricom Dejanom Knežić Primorac, sudjelovali na radionici Glagoljica u svakodnevnom životu te postali pravi glagoljaši. Glagoljična je tradicija u Hrvata duga 11 stoljeća i predstavlja snažan dio hrvatskog identiteta. Upravo je zbog snažne glagoljične tradicije važno učenicima približiti ovaj kulturni fenomen i osvijestiti ih da čuvaju svoj nacionalni identitet, svoju kulturu, društvenu, moralnu i kulturnu baštinu

Pročitajte još

RASPORED DOPUNSKOG  RADA  

1.a – Hrvatski jezik, predmetna nastavnica Dejana Knežić Primorac 18. lipnja – 11,00-12,30 20. lipnja – 11,00-12,30 23. lipnja – 9,30-11,00 24. lipnja – 8,00-9,30 25. lipnja – 11,00-14,30 1.a, 1.b – Matematika, predmetni nastavnik Dino Jerković 18. lipnja – 9,30-11,00...

OBAVIJEST

OBAVIJEST

U petak, 13. lipnja 2025. je završetak nastavne godine 2024./2025. U ponedjeljak, 16. lipnja je početak ljetnog odmora učenika. Učenici koji budu ocijenjeni negativnim ocjenama iz jednog ili dva nastavna predmeta će imati organiziranu dopunsku nastavu koja počinje u...

Skip to content