Osnovni podaci o projektu:

  • Naziv projekta: Budi ekološki osviješten uz pomoć umjetne inteligencije (Be eco-friendly with AI
  • ID: 162816
  • Početak projekta: 5. veljače 2025.
  • Broj sudionika: 7 članova
  • Zemlje sudionice: Češka (2 škole), Hrvatska (1), Latvija (1), Turska (1), Slovačka (1), Francuska (1)
  • Osnivači: Češka i Hrvatska
  • Dob učenika: 12 – 15 godina
  • Predmeti uključeni u projekt: Biologija, Kemija, Strani jezici, Informatika/IKT, Prirodoslovlje
  • Stručna područja: AI, Ekologija
  • Ključne kompetencije: Digitalne vještine


    Ciljevi projekta:

    Projekt je usmjeren na podizanje svijesti učenika o ekologiji i održivom razvoju koristeći alate umjetne inteligencije (AI). Učenici surađuju, istražuju teme poput recikliranja, izrađuju promotivne materijale i razmjenjuju ideje s vršnjacima iz drugih zemalja. Kroz projekt se također jača znanje engleskog jezika i digitalnih vještina.

    Više informacija možete pronaći na zvaničnoj stranici projekta: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/be-eco-friendly-ai

    PRIMJERI DOBRE PRAKSE: Aktivnosti i rezultati učenika

    Projekt “Be eco-friendly with AI” usmjeren je na poticanje ekološki odgovornog ponašanja kod učenika korištenjem suvremenih digitalnih alata, osobito umjetne inteligencije (AI). Aktivnosti su se odvijale kroz fakultativnu nastavu informatike i projektne zadatke, čime su učenici stekli konkretna znanja te razvijali digitalne, jezične i istraživačke vještine.

    U sklopu projektnih aktivnosti učenici su:

    Istraživali primjenu umjetne inteligencije u zaštiti okoliša, pri čemu su učili kako AI može pomoći u prepoznavanju zagađenja, primjerice pomoću prepoznavanja slika u okolišu. Upoznali su načine na koje AI pomaže u sortiranju otpada, upravljanju resursima i predviđanju klimatskih promjena te su analizirali primjere iz stvarnog svijeta poput AI sustava u pametnim gradovima i aplikacija za praćenje kvalitete zraka i vode.

    Izrađivali digitalne edukativne materijale i prezentacije, koristeći alate poput PowerPointa, Canve, Geniallyja, Padleta i Flinga. Stvarali su interaktivne sadržaje, infografike i postere za eTwinning platformu i školske oglasne ploče, te izrađivali logotipe i fotografije koristeći AI alate.

    Sudjelovali u online predavanjima i webinarima, gdje su slušali gostujuće stručnjake iz područja AI-ja i ekologije, aktivno postavljali pitanja i raspravljali na engleskom jeziku. Također su razmjenjivali ideje s učenicima iz drugih škola putem eTwinning foruma i videopoziva.

    Razvijali koncepte pametnih sustava za praćenje potrošnje energije, osmislivši ideju pametne škole koja koristi umjetnu inteligenciju za automatsko gašenje svjetala i uređaja u učionicama.

    Obilježavali Dan sigurnijeg interneta, sudjelujući u radionicama o digitalnoj sigurnosti i zaštiti osobnih podataka. Izrađivali su kvizove i video poruke o sigurnom korištenju interneta, te koristili AI alate za prepoznavanje cyberbullyinga i detekciju lažnih vijesti.

    Kroz međunarodnu suradnju i timski rad s partnerskim školama iz Češke, Latvije i Hrvatske, učenici su zajednički radili na Google dokumentima i prezentacijama, sudjelovali u međunarodnim izazovima i digitalnim igrama, te razmjenjivali iskustva putem eTwinning platforme. Ova suradnja pridonijela je razvoju njihovih komunikacijskih i interkulturalnih kompetencija.

     

    Skip to content