U sklopu obilježavanja Dana sigurnijeg interneta, učenici 2.c razreda, koji pohađaju izbornu nastavu Informatike, i učenici 4.d razreda, na satu razredne zajednice, sudjelovali su u edukativnim radionicama na temu “Ljubav ili NE? – Sexting i sextortion”. Cilj ovih radionica bio je osvijestiti mlade o digitalnim opasnostima, sigurnom korištenju interneta te posljedicama nepromišljenog dijeljenja osobnih podataka i intimnih fotografija.
Radionice su bile interaktivne i obuhvaćale više metoda učenja i razmjene mišljenja. Učenici su:
- sudjelovali u okruglom stolu, gdje su slobodno izražavali svoje stavove,
- koristili Mentimeter za anonimno izražavanje mišljenja i postavljanje pitanja,
- rješavali kvizove kako bi provjerili i produbili svoje znanje o sigurnosti na internetu
Otvoren i neposredan pristup nastavnika omogućio je ugodnu atmosferu u kojoj su se učenici osjećali slobodno razgovarati o osjetljivim temama. Evaluacija radionica pokazala je iznimno pozitivne reakcije, pri čemu su učenici istaknuli da im se najviše svidio otvoren dijalog i mogućnost razmjene mišljenja.
Kroz ove radionice učenici su usvojili sljedeće ishode:
- Razumjeli pojmove sextinga i sextortiona te njihove posljedice.
- Stekli svijest o opasnostima dijeljenja privatnog sadržaja na internetu.
- Naučili prepoznati rizične situacije i kako reagirati ako postanu žrtve ucjene.
- Razvili kritičko razmišljanje o digitalnoj privatnosti i odgovornom ponašanju na mreži.
- Jačali komunikacijske vještine kroz argumentiranu raspravu.
Radionice su bile uspješne i korisne za učenike, a povratne informacije ukazuju da učenici vole ovakav način usvajanja sadržaja. Većina ih je naglasila kako im se sviđa otvoren i iskren pristup nastavnika, koji im omogućuje slobodno izražavanje i dublje razumijevanje problema. Ovakav način rada potiče mlade na razmišljanje, preispitivanje vlastitih stavova i odgovorno ponašanje u digitalnom svijetu.


